روزگار غریب

خاطرات روزمره زندگی پر پیچ وخم

روزگار غریب

خاطرات روزمره زندگی پر پیچ وخم

جالبیش اینجاهه

سلام دوستانم 

دیدم باز چند وقته حرفی نزدم  

دلم  تو غروب جمعه زیاد تنگ می شه  اونقدر که حتی جایی واسه نفس نمی ذاره 

صبح تو این فکر بودم چرا همه کلاه بردار شدیم 

چرا همه تو فکر دزدی از همدیگه هستیم 

یعنی همه راه ها تموم شدند و این شده آخرین راه (شایدم اولین راه )ما واسه گذروندن یه زندگی سخت  

یه جا شنیده بودم که می گفتند زندگی زیباست بخاطر اینکه با ز ن   شروع می شه 

واسم جالب بود  آدما دیگه به چی باید متوسل بشند تا از این شرایط بیاند بیرون 

من خودمو می گم با شما کاری ندارم   جالبیش اینجاهه  که  

 

تا حالا دقت کردین خیلی از آدمهایی که ادعای غیرت میکنن نهایت بی غیرت هستند؟؟؟

تا حالا دقت کردین خیلی از آمهایی که ادعا میکنن دوستت دارن....

اما نهایت نفرت روبا رفتارشون  در وجود آدم بر انگیخته میکنن؟؟؟

تا حالا دقت کردن خیالی از آدمهایی که ادعای با فرهنگی میکنن .....

نهایت بی فرهنگ هستند؟؟؟؟؟

و..........

حالا نمیدونم دقت کردن خوبه یا بد؟؟؟ 

 

یعنی نمی دونم دیگه چی خوبه و چی خوب نیست  

  

شاید دیگه آدم بودن سخت شده  

 

آدمی  اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده  نیست، زیرا :

اگر بسیار کار کند، می‌گویند احمق است

اگر کم کار کند، می‌گویند تنبل است

اگر بخشش کند، می‌گویند افراط می‌کند

اگر جمعگرا باشد، می‌گویند  بخیل است

اگر ساکت و خاموش باشد می‌گویند لال است

اگر زبان‌آوری کند، می‌گویند ورّاج و پرگوست

اگر روزه برآرد و شب‌ها نماز بخواند می‌گویند ریاکاراست

و اگر نکند میگویند  کافراست و بی‌دین
لذا نباید بر حمد و  ثنای مردم اعتنا کرد

و جز ازخداوند نباید  ازکسی ترسید. 
 

 

 


پس  آنچه باشید که دوست دارید

  

عید فطر مبارک

عید فطر رو به همه اونایی که تو پیاده رو در ملا عام روزه خواری می کردند به همه اونایی که حتی ادب خوردن در خفا رو ندارند 

 به همه آدم های خوبی که تنها چیزی که از این روزه سرشون میشه یه ۱۷ رکعت ورزش صبح گاهی  تا شامگاهیه   

به همه مردم خوبی که دیدند تو شهرشون هیچ مشکلی ندارندو هیچ گرفتاری نیست و این تصمیم به این مهمی  رو گرفتند : ((مردم خوزستان هزینه طلاکاری 12 هزار و 500 خشت ایوان حرم مطهر امام علی (ع) به ارزش ۱۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را تقبل کرده اند که تاکنون در سه مرحله به مجموع 11.5 کیلوگرم طلاجات جمع آوری و برای لاکاری ایوان به نجف ارسال شده است.))<<لینک خبر>> 

راست هم میگند اگه بری اونجا تو تاکسی اتوبوس مترویی که ندارند و توی همه خونه ها و مغازه ها    همه اهنگ همه چی ارومه من چقدر ... رو لب می زنند 

به همه اونایی که اینقدر سرشون گرم این بازی های روزگار شده که فقط به گذشت زمان فکر میکنند نه به چجوری گذشتنش (مثل سرباز های بدبدخت در حال پست و بدهکارهاومریض های بدحال و..)

 به همه اونایی که منتظرند تا با دیدن یه عکس  

 

  

 

بدو بدو ماشینشو بفروشه  تا به قول  خودش هم بگه من جانبازمو این کارو کردم و هم  ...لینک مطلب 

غافل از اینکه از این بدتر هاش تو همین مملکت خودمون هست و هسچ ماشینی حتی نمادین براشون فروخته نمیشه 

به همه اونایی که با پول دیگران کار می کنند و از سودش دائما در حال سفر به جزیره هستند و به صاحب پول ۲ تا کاغذ پاره به نام چک برگشتی دادند و اون بدبخت هم داره تو راه رو های این شوراهای حل اختلاف که خداییش زحمت زیادی برای حل مشکلات مردم می کشند و با برخورد خوبشون به مردم مالباخته امید زیادی می دهند (روزی ۲ دقیقه هم پاسخگو نمی باشند)  

به همه اونایی که فقط از روزه گی دلشون به گرسنگی کشیدن و نشتن سر  سفره افطار خوشه  

به اونایی که به هر دلیلی با مشکلاتشون نتونستند کنار بیاند  

به اونایی که از خونه انداختنشون بیرون 

به همه اونایی که .... 

به همه تبریک باید گفت یا نگفت 

باید باز هم همه رو بخشید یا فقط اونایی که کارشون درسته رو بخشید  

و بهشون تبریک گفت 

 

نباید زیاد فکرشو کرد 

من که به همه بصورت زبانی تبریکمو می گم اما(شادیشون) آرزوی قلبیمه که  واسه همه اونایی که به شرایط نگاه نمی کنندو کار درست رو تحت هر شرایطی انجام میدند دارم به اونایی که همیشه با زن و بچشون خوبند و با ارامش کنار هم دراز میکشند 

 

 

به همه و همه  

 

عید فطر رو به همه شما تبریک میگم 

 

عید فطر رو به همه شما تبریک میگم 

شوت اول

خوب اومدم 

نمی دونم بعد از این همه وقت باید با چه پستی شروع کنم  

اما سعی می کنم خوب باشه 

اول از همه باید بگم که کلا روزگار کثیفی شده دروغ به همه جاها رسیده البته بود هر چی بهش بیشتر فکر میکنم نکته های جدیدی ازش پیدا میکنم 

بعضی وقت ها به این همه دروغ می خندم  

بعضی وقت ها هم  

از بالا که به قضیه نگاه بکنید می بینید که چقدر حقیریم که واسه ... این همه در تکاپویم که ... 

خلاصه بگذریم 

به این عکس خوب نگاه کنید 

 

نظرت چیه؟ 

 

نگاه این مجسمه چیو یادت می اره ؟ 

هر چی به ذهنت رسید واسم بگو     تا ببینی چقدر تفاوت ها که نادیده  گرفته می شند 

ادمه خوبی بنظر نمی رسه از اینجوری خاک کردنش هم حتی یک ذره هم دلت نمیگیره  

 

یاده این جمله افتادم 

 

من

مرگ را دیدم

در میان درختان عریان ،

چون فقدانی.

نمی توانستم باورش کنم.

دشوار است آیا

تصور یک صورت یا دهان

برای یک روح ؟

 

 

تو چی داری واسه گفتن؟؟؟